ACTE FI DE CURS I PROMOCIÓ DE 6éB E.P
Ha estat un plaer conéixer-vos i treballar amb tots vosaltres.
Espere que continueu esforçant-vos el dia a dia, gaudint del vostre temps lliure
i que sigueu el més feliços que pugueu, sense deixar mai de somiar.
JUDIT R. CAÑIZARES HUGUET
VIATGEM AL PASSAT A TRAVÉS DELS NOSTRES CASTELLS,
PERSONATGES HISTÒRICS I LITERATURA.
Com cada inici de curs escolar, els professors hem de programar els continguts a treballar amb els nostres alumnes i adaptar el Pla d'Activitats Complementàries que s'han de realitzar.
Els alumnes de 6é B havíen d'estudiar la història del País Valencià i com no fer-ho mitjançant el que ja coneixen o el que ténen més a prop, com els nostres castells, els personatges històrics , que d'alguna manera estan relacionats amb la seua història o amb la història d'aquells que han fet canviar el curs de la mateixa amb la seua estança als nostres pobles, o assabentant-se d'allò que al llarg dels temps han escrit sobre els mateixos.
Per què hem centrat el nostre treball en els castells de Castellò i no en uns altres?
La resposta és ben clara, si som de Castelló , com no conéixer la nostra pròpia història, del que tenim més a prop, i sí la dels altres grans castells del País Valencià.
La majoria dels alumnes coneixia l'existència de la major part de castells que hem visitat, però , veritablement, no s'havien detés a investigar i aprofundir en el que ens conten eixes pedres alçades sobre els turons o moles gegants. També coneixien alguns personatges històrics, però d'altres no coneixien ni el nom ni el seu pas pels nostres pobles. I què dir de l'altra gran font d'informació, la literatura. L'emoció de llegir aquelles paraules que ja alguns autors a l'Edat Mitjana feien referència als nostres pobles o lleis per les que s'havien de governar i, finalment, a través d'eixe orgull de ser d'eixe poble o pertànyer a eixa província on viviren els almoràvits o almohades , terres sobre les que cavalcà i lluità el Cid, Jaume I, Balasc d'Alagó, castells i forsaleses on Na Violant esperava i es protegia mentre Jaume I assetjava altres places, aquell castell vora mar que els templaris feren gran on després es refugiaria i ordiria plans per mantindre's com a pontífex,el Papa Luna, i què dir, d'eixe increïble naturalista i botànic valencià que va descriure la nostra geografia o l'Invencible i incansable Ramon Cabrera, mai millor anomenat 'Tigre del Maestrat' que defensà el bastió de Morella durant les guerres carlines.
Per dur endavant aquest projecte, el vam presentar als pares, als alumnes i, acceptades les seves suggerències, ho comunicarem a la Direcció del CEIP Joan Carles I, la nostra escola.
Acceptada per tots la proposta, sol.licitàrem la col.laboració de Xelo Estrada, que posà a l'abast dels alumnes i pares tota la informació que hi coneixia o la que hi constava a la Biblioteca Municipal, tant a l'Arxiu Municipal com el general, i , que ens ajudà a posar-nos en contacte amb altres membres de la comunitat que ens van transmetre el que en sabien de la història del nostre poble .
El compte enrere havia començat, distribuïts el castells entre els dos grups-classe participants, ara els alumnes haurien d'agrupar-se dins de cada nivell, per investigar, documentar-se, treballar sobre el propi camp i després, per exposar a la resta d'alumnes el fruit del seu treball, un projecte sobre la història de cada castell, el personatge o personatges relacionats amb ell i sobre les obres literàries que documentaven la seva existència amb el pas del temps.
Després d'aquesta fase inicial i il.lusionats pel suport que estaven rebent, els alumnes vullgueren fer aportacions pròpies a la part literària i crearen també alguns textos i poemes que també publicaren al blog que des del primer moment s'havia creat viatgemalpassat.blogspot.com i, per, finalitzar, a la pàgina web VIATGEM AL PASSAT A TRAVÉS DELS NOSTRES CASTELLS.
A la fi, el projecte encara va anar més enllà, la qual cosa hem d'agrair a Marió Viché, tutor de l'altre grup participant, perquè els alumnes acabaren publicant els seu treball no sols digitalment, sinó també en format paper.
El que és clar, és que res de tot el que hem fet a classe i fóra de la mateixa, no haguera estat possible sense la gran ajuda i col.laboració dels pares, mares i altres membres de la Comunitat Educativa .
Moltes gràcies a tots pel vostre treball, esforç i suport.
SUMARI VIATGE I PROJECTE FI DE CURS MORELLA-TINENÇA DE BENIFASSÀ
PROJECTES I ACTIVITATS REALITZADES AL LLARG DEL CURS